Forum Ancyra
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Forum Ancyra

Rahat rahat geyik yapabileceğiniz bir forum...
 
AnasayfaPortalliGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Company of Heroes

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Boromir
Admin
Admin
Boromir


Erkek
Mesaj Sayısı : 119
Yaş : 30
Yer : Ankara
Meslek/Hobiler : Talebe değil Amele / Tarih
Kayıt tarihi : 28/08/07

Company of Heroes Empty
MesajKonu: Company of Heroes   Company of Heroes Icon_minitimeC.tesi Ekim 06, 2007 7:43 pm

Company of Heroes

Company of Heroes Company_intro

Ömer Faruk Yıldız(www.trgamer.com)
20.09.2006

Platform:
PC
Tür:
Strateji
Multiplayer:
Var
Yayıncı:
THQ
Yapımcı:
Relic
Çıkış Tarihi:
Eylül 2006

Min. Sistem:
Windows XP, Vista, 2.0 Ghz İşlemci, 512 MB RAM, 64 MB Pixel Shader 1.1 Destekli Ekran Kartı, 6.5 GB + 1 GB HDD Alanı

Company of Heroes 2

II. Dünya savaşı konusu bazı oyunseverler açısından birbirinin benzeri onlarca kopya oyundan oluşan ve artık yavaş yavaş albenisini kaybetmiş bir tema gibi görünse de henüz oyun çevreleri konunun potansiyelinin tam anlamıyla kullanılamadığını düşünüyor olmalı ki hala yeni örnekler üretilmeye devam ediliyor. Genellikle FPS türüne odaklanan tema'ya bu kez saygıdeğer firma Relic, farklı bir yönden, olaylara büyük resimden bakmaya çalışıyor. Company of Heroes bu yüzden farklı bir strateji oyunu. Bu yüzden diğer örneklerinin aksine birinci kişi kamerasından edinmeye çalıştığınız psikoloji ve atmosferden farklı ve doğru bir bakış açısına sahip. II. Dünya savaşında yaşananlar bireysel niteliklerin ötesinde toplumsal anlamlarda taşıyan aynı zamanda günümüz toplumunda da derin etkilere sahip olaylar.

Company of Heroes'u diğerlerinden ayıran bir diğer özelliği ise yapımcı firma faktörü, Relic şu ana dek çıkardığı yapımlarla ve oluşturduğu kendine has yaklaşımıyla her zaman takdirimi kazanmış bir firmadır. Homeworld gibi türüne çok farklı açılardan bakabilen yaratıcı fikirlere imza atmış bir firmadan II Dünya savaşı konusunda da sıradan bir yapım beklemiyordum. Nitekim yapımın aldığı notlar tür düşünüldüğünde şu ana dek verilmiş en yüksek notlar arasında yer alıyor. Gerçekten de son zamanların en iyi kurgulanmış RTS'siyle karşı karşıyayız.

Company of Heroes 3

ve cehennem kapılarını açtı...

Oyun özellikle sunum olarak düşünüldüğünde benzer örneklerinden bir hayli farklılaşıyor. Relic her zaman olduğu gibi yapımı güzel ara videolar ve görsellerle zenginleştirmiş. Relic'in özellikle kendi yapımlarında kullandığı Divx teknolojisi altyapısıyla hazırlanan ara videolar ve giriş videosu ve buradan oyuna geçiş gerçekten görmeye değer. Oyunun olağanüstü motoru sayesinde strateji oyunlarında görmeye pek alışık olmadığımız detaylar yapımcıya video ve oyun için görüntülerin harmanlanarak daha etkili bir anlatım olanağı sunmuş. Detaylı görseller sinematik kameralar eşliğinde her açıdan, her yakınlıkta olağanüstü bir deneyim sunuyor.

Oyuna başlamadan oyuncuların oynanış, kontrol ve stratejiler konusunda bilgilendirilmesini ve deneyim kazanmasını amaçlayan oldukça iyi bir eğitim "Tutorial" bölümü bulunuyor. Her ne kadar oyun temelde standart strateji oynanışına sahip olsa da birimlerin özellikleri, strateji oluşturma ve oyunun doğasına oyuncunun alışması adına bu kısma asıl aksiyona geçmeden önce göz gezdirmekte fayda var.

Company of Heroes 6

Gelelim Campaign seçeneğine .Yüklemenin ardından oyuna aslında oldukça tanıdık bir yerden, Omaho Beach çıkarmasıyla başlıyoruz. Bu bölümdeki ilk hedefimiz kıyı şeridindeki tel örgülere kadar belirli bir sayıdaki askerimizi ulaştırabilmek. Bu görevi yerine getirirken askerlerinizi otomatik silah ateşinden mümkün olduğu kadar koruyarak ilerletmek gerekiyor. Tel örgülere yeterli sayıda asker geldikten sonra tel örgüleri aşmak üzere "Engineers" birimlerinizi tel örgüye ulaştırıp tel örgünün havaya uçmasını sağlıyorsunuz. Oyundaki görev anlayışı sadece karşıdaki düşmanı yok etmek üzerine kurulu değil. Zaman zaman şehirleri ele geçirmeniz, şehri savunmanız ya da konvoylar korumanız gerekebiliyor. Görevler Birincil, İkincil ve ekstra olmak üzere 3 ana gurupta sınıflandırılıyor. Oyun oldukça hareketli yapısı sayesinde bölüm içerisinde de görevlerde yeni değişiklikler meydana gelebiliyor. Ayrıca Campaign modu için özel olarak düşünülmüş, belirli bir sayıda düşmanı belirli bir yöntemle yok etme, belirli bir sayıda birim üretme gibi ekstra görevler sayesinde her bölümde özel bir madalya kazanmak mümkün hale getirilmiş.

Oyunda birim üretimi ve destek güçleri için üç ana kaynak kullanıyoruz. Bunlar Manpower(Askeri birimlerin üretiminde için),Munitions(Nitelikli mühimmat ve silah üretimi için), Fuel(Araç ve tank üretimi için) Oyun içerisinde kaynak kullanımı ise bölgeler ve bölgelere özel kaynak noktalarının ele geçirilmesi ile kullanılabiliyor. Harita içerisinde bölgeleri ele geçirdikçe elde ettiğiniz kaynak oranı da artıyor. Bir bölgeden kaynak edinebilmek için bölgenin diğer kendi bölgelerinizle sınır bağlantısı olması gerekiyor. Ayrıca oyunda "Population Cap" olarak adlandırdığımız birim sınırlaması da elinizde bulundurduğunuz bölgelere göre belirleniyor.

Company of Heroes 13

Oyun içerisinde kullandığınız birimler savaştıkça tecrübe kazanıp rütbe ediniyorlar. Tecrübeli birimler güç, beceri, hız, tepki ve etkinlik olarak daha avantajlı oluyorlar. Ayrıca oyunda önceki bölümlerde kullandığınız ve tecrübe kazanmış (rütbeli) askerlerden ileriki bölümlerde de yararlanmak mümkün hale getirilmiş.

Toplam 15 bölümlük oldukça çeşitli ve uzun soluklu campaign modu zorluk ve aksiyon yönünden her türlü oyuncuyu kendisine bağlayacak nitelikleri barındırıyor. Oyunda bölümler ve görevler arasındaki videolar ve akıcı anlatım ve genele baktığımızdaki bütünlük hissi Campaign modunu tamamladığınızda size aklınızın bir köşesinde her zaman hatırlayacağınız II. Dünya savaşından bir dizi enstantane ve hatıra bırakacaktır. Sinematik anlatımın müthiş oynanabilirlik özellikleriyle bu denli harmanlanabildiği nadir örneklerden biri Company of Heroes. Örnek vermek gerekirse tankların ağır ateşi altında kalan bir grup piyadenin geri çekilirken içlerinden birini yaralanması ve diğerinin o yoğun ateşi yok sayarmışçasına ona koşması ve omzuna alıp onu güvenli bir alana götürmeye çalışması ve daha bunun gibi onlarca küçük detaylar oluşturulan bu dev bütünün yap-boz parçalarını oluşturuyor.

Company of Heroes 17

İnceleme tek mesaja sığmadığı için ikiye bölünmüştür.


En son tarafından C.tesi Ekim 06, 2007 7:45 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ancyra.mam9.com
Boromir
Admin
Admin
Boromir


Erkek
Mesaj Sayısı : 119
Yaş : 30
Yer : Ankara
Meslek/Hobiler : Talebe değil Amele / Tarih
Kayıt tarihi : 28/08/07

Company of Heroes Empty
MesajKonu: Geri: Company of Heroes   Company of Heroes Icon_minitimeC.tesi Ekim 06, 2007 7:44 pm

DEVAMI:

Yapım temelde tipik strateji oyunu oynanışına sahip olsa da oynanışa dair bazı yeni özellikler hemen göze çarpacaktır. Askeri birimlerin guruplar halinde kullanıldığı oyunda birimleri harita üzerinde konumlandırırken küçük noktacıklar yardımıyla birimlerimizi etraftaki her türlü nesneyi siper ya da korunak olarak kullanmasını sağlamak mümkün. Yapımcı biriminizin bulunduğu konuma ve alanın birime sağladığı korunaklık oranını birimin üzerinde küçük bir işaretle gösteriyor. Bu işaret açık alanda korunaksızken arkasında saklandığınız nesneye göre sarı, orta seviye ve yeşil (iyi seviye) korunduğunuzu bildiriyor. Ayrıca birimlerin üzerindeki işaretler çatışma esnasında birimin sağlık durumunu ve ne kadar saldırıya uğradığını gösteriyor. Birimleriniz ağır ateş altında ve korunaksız durumda destekten yoksunsalar, bir süre dayanıp daha sonra geri çekilip merkezinize kadar kaçabiliyorlar. Özellikle piyade birimlerini oyun içerisinde düşmanın kullandığı otomatik silahlar, anti-tank'lar, top gibi birçok silahı kullanma özelliğine sahipler.

Company of Heroes 18

Her bölümde ordunuzu oluşturmak ve destek kaynaklarından yararlanmak için bir merkez kurmanız gerekiyor. Company of Heroes'da yapım, onarım gibi teknik işleri "Engineers" adlı birlikler üstleniyorlar. Yapımda birimlerin üretimi ve geliştirilmesi için birçok bina'nın yanı sıra savaş alanında ektin bir biçimde kullanılabilen otomatik mg bataryaları, kum torbaları, mayınlar, dikenli teller gibi birçok savaş alanı gereci de kurulabiliyor. Ayrıca oyunda askeri birliklerinizin becerilerini ve niteliklerini geliştiren bir dizi upgrade seçeneği de yine unutulmamış.

Oyun içerisinde birliklerinize emirleri fare ve bir dizi arayüz düğmesini kullanarak veriyorsunuz. Tabiî ki klavye kısa yolları da unutulmamış. Oyun içi ara yüzün oldukça şık ve kullanışlı olduğunu söylemek mümkün. Yalnız burada küçük bir not olarak tankların kullanımına ilişin bazı farklılıklar olduğunu belirtelim. Tanklarınızın ön kısmındaki zırh yan ve arka kısımlarına daha güçlü olduğundan tankların arka kısımlarından darbe almalarını mümkün olduğunca engellemek gerekiyor. Bu yüzden hareket emri verdiğimiz sağ klik basılı tutularak tankın ne yöne bakacağı belirleniyor. Bu durum ayrıca otomatik MG'ler ve top bataryaları gibi yerleşime dayalı ünitelerde de önem arz ediyor.

Company of Heroes 21

Kontroller için bunlar dışında söylenecek ekstra bir şey olmasa da Relic'in stratejilerinde görmeye alışık olduğumuz (Ayrıca bkz. Homeworld, Warhammer 40k) "Tactical Overlay Map" hakkında birkaç şey söylemek gerekiyor. Bölüm haritasının tümünü ve birimlerin harita üzerinde nasıl konuşlandıklarını gösteren bu genel harita strateji üretmek ve uygulamak için oldukça kullanışlı. Ayrıca görev brifinglerini de bu harita yardımıyla almamız sağlanmış. Size tavsiyem özellikle işlerin biraz karışmaya başladığı ve baskı hissettiğiniz durumlarda oyunu "Pause" seçeneğiyle durdurup bu harita üzerinde değerlendirme yapmanız ve buna göre birimlerinizi konumlandırarak oyuna devam etmeniz çok birim kaybetmenizi engelleyecektir.

Company of Heroes gerek Campaign modunda gerekse az sonra değineceğimiz Skirmish modunda oldukça zorlayıcı bir yapay zeka'ya sahip. AI özellikle Normal ve üzerindeki seviyelerde özellikle yeni başlayan oyuncular için oldukça zorlayıcı olacaktır. Düşmanlarınız genellikle zayıf olduğunuz yönlerden size saldırmak istiyorlar ayrıca birden fazla noktadan size saldırarak birliklerinizi bölmek yada bir yöne yoğunlaşıp sakin bölgelerinizi ele geçirmek gibi birçok stratejiyi aynı anda uygulayabiliyorlar. Bu yüzden arada bir oyunu pause modunda stratejinizi gözden geçirmek oldukça yararlı. Savaş sırasında özellikle zorluk seçeneği yüksek iken düşman sizden çok daha hızlı bir şekilde bölgeleri ele geçiriyor ve daha çok kaynak kullanarak daha hızlı gelişiyor. Böyle bir durumda piyadelere karşı durumunuzu koruyabilseniz de düşman tankları siz hazırlıklarınızı tamamlamadan üretilmeye başlanırsa oldukça sıkıntılı anlar yaşayabiliyorsunuz. Sonuç olarak AI'nin yeni başlayanlar için oldukça zorlayıcı olduğunu ve alışmanın biraz zaman aldığını söylemek mümkün.

Oyunda Campaign modu haricinde oynanılabilirlik süresini arttıran oldukça geniş ve kapsamlı Skirmish ve Multiplayer modları bulunuyor. Skirmish modunda PC'ye karşı oynarken, Multiplayer modlarında yerel ağ ve internet üzerinden gerçek rakiplerle karşı karşıya oynamak mümkün. Doğrusunu söylemek gerekirse oyunu online olarak gerçek rakiplerle oynamak AI'ye karşı oynamaktan daha kolay olabiliyor. Oyunda 2 ila 8 oyuncuya kadar oynamaya elverişli 16 farklı haritada Annihilation, Victory Point Control modu olmak üzere 2 ana oynanış tipi bulunuyor. Annihilation modu standart rakibi yok etme esasına dayanırken Victory Point Control ise harita üzerindeki anahtar noktaların kontrolüne dayanıyor. Bu modda başlangıçta her düşmana belirli bir puan veriliyor. Victory Point'leri elinizde tuttuğunuz sürece karşı tarafın puanı gittikçe düşüyor. Tabi ne kadar çok noktayı elinizde bulundurursanız puanın düşme hızı da o kadar artıyor. Puanın sıfırlanan taraf kaybediyor. Ancak yeni başlayan oyuncuların daha çok Annihilation modunda başlayıp sonra bu modu denemeleri daha akıllıca olacaktır. Zira AI'nin zekası ve birden çok noktada aynı anda saldırabilmesi oldukça zorlayıcı olabiliyor.

Company of Heroes 31

Company of Heroes grafikleri ve ses altyapısı düşünüldüğünde de sınıfının standartlarının oldukça üzerinde bir yapım. Görsel derinlik ve küçük detaylara verilen önem yapımcının oyun motoruyla istediği sinematik açıdan oldukça kaliteli ara görüntüler elde edebilmesine olanak tanımış. Bunun görsel bütünlük ve genel oynanışın korunarak başarılmış olması yapımcının ne kadar başarılı olduğunu kanıtlar nitelikte. Etrafınızdaki cisimler, askeri birimler, savaş alanı çevredeki bitkiler ve ağaçlar da gördüğünüz detaylar bu bütünlüğü pekiştiriyor. Ayrıca patlama, yıkılma ve parçalanma efektleri de kesinlikle görülmeye değer. Yapımda parçalanma efektleri de kesinlikle görmeye değer. Çevrenizdeki cisimlerin top ateşiyle zarar görmesini, elektrik tellerinin kopmasından, binaların çöküşüne, bahçe duvarlarının tanklar tarafından paramparça edilmesine kadar her türlü parçalanma detayı oyuna eklenmiş. Birimlerin hareketleri, küçük animasyonlarındaki detay seviyesi takdiri hak ediyor. Savaş esnasında birimlerinize neredeyse TPS türündeki kamera yakınlıklarından daha da yakın mesafelere yaklaşabiliyorsunuz ki, orada yaşananları bu yakınlıkta görmek gerçekten oldukça ilgi çekici. Örneğin, 3 kişiden oluşan topçu birliğinden bir kişinin elinde dürbünle düşmanı gözlemesi bir diğerinin top mermisini bataryaya yüklemesi ve sonuncu askerin hedef alıp topu ateşlemesi gibi birçok sahne gerçekten görmeye değer. Görsel altyapı dinamik ışıklandırma, patlama ve duman, sis efektleri teknolojinin el verdiği son ölçüde tamamlanmış.

Görselliğin yanı sıra atmosferin en önemli anahtar noktalarından biri olan ses ve müzik altyapısı için de gerekli özenin gösterildiğini söylemek mümkün. Müzik altyapısı hafifçe arka planda size eşlik ederken çatışma sesleri ve bazen düşmanı beklerken hissettiğiniz o sessizliğin içerisinde kaybolan çevreden gelen sesler sizi bir çeşit hipnoz durumuna sokarken uzaktan gelen ilk top sesinin sizi dehşet içerisinde kendinize getiriyor. Tankların paletlerinin sesi şehirde yankılanırken bombardıman uçakları ortalığı cehenneme çeviriyor, o hengâmede askerlerin çığlıkları ve bağırışları da cabası. Özellikle güçlü bir çevresel ses sistemine sahip olan oyuncular için CoH kelimelerle anlatılamayacak kadar deneyim vaat ediyor. Oyun içerisinde gerek ara videolarda gerekse oyun içi görüntülerdeki seslendirmelerin oldukça iyi yapıldığını söylemek mümkün. Görsel altyapıda gösterilen sinematik yaklaşım ve özen ses altyapısına da yansımış. Oldukça net ve akıcı konuşmalar orta derecede İngilizce bilgisiyle anlaşılabilecek türden ve altyazılarla destekleniyor. Yapım genel olarak savaşın acı, yıkıcı teması üzerinde dursa da ara videolarda karşılaştığınız ve oyunun kavramsal yapısını bozmayan hafif mizah az da olsa oyuncuyu II. Dünya Savaşına farklı bir açıdan daha bakma şansı tanıyor. Sonuç olarak oyunun teknik altyapısının ve motorunun yapımı gelmiş geçmiş en iyi stratejilerden biri yaptığı tartışmasız bir gerçek.

Company of Heroes 32

Yapımın teknik altyapısı oyuna ilişkin sistem ihtiyaçlarını her ne kadar sade tutmayı başarmış olsa da iyi bir görsel deneyim için minimum sistem ihtiyaçlarının ötesinde bir sistem gerekiyor. Minimum sistem ihtiyaçları için sağ sütuna göz atabilirsiniz. Ancak iyi bir görsel deneyim için çift çekirdekli bir işlemci, en az 1 GB RAM ve iyi bir ekran kartı gerekiyor. Test sistemimiz yaşlı bir P4 2.8 HT, 1 GB RAM , 6600GT ve Audigy 2 konfigürasyonuma sahipti ve genel olarak orta-yüksek karışımı bir ayar setinde akıcı bir performans elde edebildik. Açıkçası oyunun özellikle Texture ayarlarını yüksek seviyeye çıkarmak için daha çok belleğe sahip (256 ve +) bir ekran kartı gerekiyor. Bunun dışında diğer ayarların performansa ölümcül bir etkisi yok. Strateji oyunları bildiğiniz gibi yüksek fps oranlarına ihtiyaç duymuyorlar. Yapımcılar "Performance Test" adında ve oyunu en akıcı biçimde oynamanız için küçük bir testi de yapıma eklemeyi unutmamışlar. Test en düşük, en yüksek ve ortalama kare sayısını hesaplayarak size olumlu yada olumsuz yönde tavsiyede bulunuyor. Bunun dışında yapımın toplamda 7.5 GB'a ulaşan ciddi bir HDD alanı gereksinimi var. Son olarak yapımın Windows Vista'da (RC1)güncel sürücülerle çalışabildiğini notlarımıza ekleyelim.

Sonuç olarak gerek oynanabilirliği, uzun ve kapsamlı senaryo modu ve çoklu oyuncu seçenekleriyle Company of Heroes günümüzün uzak ara en iyi strateji oyunudur demenin açıkçası hiçbir sakıncası yok. Grafik ve ses altyapısıyla yapım her oyun severin arşivinde baş köşede yer almayı hak ediyor. Açıkçası kapalı beta testinden, açık mp testine ve demosuna kadar takip edip sonunda ortaya çıkan yapımı görünce Relic'e olan saygım biraz daha arttı. Relic her zaman olduğu gibi mükemmel bir yapıma daha imza atarak bir kez daha bende dahil kimseyi hayal kırıklığına uğratmadı için sonsuz takdiri hak ediyor. II. Dünya Savaşından sıkılmış olabilirsiniz ama şu ana dek yapılmış en iyi WWII yapımına göz atmaya kesinlikle değer.
İyi Oyunlar
Kaynak: TrGamer
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ancyra.mam9.com
 
Company of Heroes
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Forum Ancyra :: Oyun :: Strateji-
Buraya geçin: